Wzloty i upadki na parkiecie
Blog > Komentarze do wpisu

Ćwiczenia dla tancerzy :)

31.01.2012 Ćwiczenia

No więc zaczęły się ferie, a w raz z nimi ciężka praca. Rano na zajęciach ćwiczyliśmy różne aspekty w tańcu od strony technicznej. W tym celu robiliśmy specjalne ćwiczenia. Między innymi ćwiczenia na trzymanie ramy,abyśmy robili to mięśniami pleców a nie mięśniami rąk oraz ćwiczenia na trzymanie bioder z przodu Oprócz tego trener dokładnie nam powiedział co i jak dzieje się z naszą głową w standardzie. Otóż ustawiamy się w pozycji neutralnej (głowa luźno skierowana przed siebie), następnie rozciągamy tylną część głowy( szyję), co za tym idzie obniża nam się broda, a więc powinniśmy się skupić na tym żeby tą brodę wrócić z powrotem do pozycji poprzedniej, takiej jak była ustawiona w pozycji neutralnej.Kiedy to już rozciągnęliśmy szyję należy głowę lekko zwrócić w lewo patrząc w górę ( nigdy w dół). Błędem jest kiedy nasza głowa opada w którąkolwiek stronę na ucho, wtedy wyglądamy jakby nasza szyja była złamana w pół.

Wracając do tego jak trzymać ramę mięśniami pleców. Aby poczuć te mięśnie należy podnieś barki do góry, zrobić jedno okrążenie nimi w tył i w tym momencie zatrzymać naszą ramę. Wyraźnie powinniśmy poczuć że nasze ręce trzymane są teraz przez mięśnie usytuowane za barkami. Należy też pamiętać że klatka piersiowa nie powinna być  zapadnięta ale wypięta do przodu. Trzymanie takiej ramy wydaje się dużo lżejsze i dłużej możemy tak wytrzymać w tańcu nie naruszając jej konstrukcji.

Na trzymanie bioder były 2 ćwiczenia wzmacniające te okolice.

Ćwiczenie nr 1 :

Stajemy w rozkroku (rys.1)następnie wspinamy się na palce(rys.2) i powoli opadamy( dalej stojąc na palcach(rys.3)) kolana zginamy na zewnątrz nam stopami (żeby było bezpiecznie). A gdy opadniemy do końca na pięty( rys.4) to wracamy do pozycji wyjściowej (rys.1) i  wspinamy się znowu do góry na palce i powtarzamy ćwiczenie jeszcze kilka razy.Wszystko to staramy się wykonać z biodrami wypchniętymi do przodu, nie możemy pozwolić aby nasza pupa poszła do tyłu i wypięła się:).

Ćwiczenie nr 2 :

Drugie ćwiczenia jest na odwrót. Najpierw przysiadamy w kolanach w rozkroku ( rys.2), teraz wspinamy się na palce w tej pozycji (rys.3) i powoli prostujemy nogi (rys.4), gdy jesteśmy na górze opadamy na pięty wracając do pozycji wyjściowej (rys.1) i znów przysiadamy powtarzając ćwiczenie klika razy. Oczywiście nie zapominamy tu o biodrach!! :) Podczas tych ćwiczeń ręce możemy trzymać luźno wzdłuż ciała lub w bok przy okazji ćwicząc trzymanie ramy.

cw

 

Pozdrawiam

Syla :)

środa, 22 lutego 2012, sylwunia1303

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: luki, *.ip.jarsat.pl
2012/02/22 20:44:29
Lubie za tworczosc :D
Liczniki