Wzloty i upadki na parkiecie
RSS
środa, 22 lutego 2012

31.01.2012 Ćwiczenia

No więc zaczęły się ferie, a w raz z nimi ciężka praca. Rano na zajęciach ćwiczyliśmy różne aspekty w tańcu od strony technicznej. W tym celu robiliśmy specjalne ćwiczenia. Między innymi ćwiczenia na trzymanie ramy,abyśmy robili to mięśniami pleców a nie mięśniami rąk oraz ćwiczenia na trzymanie bioder z przodu Oprócz tego trener dokładnie nam powiedział co i jak dzieje się z naszą głową w standardzie. Otóż ustawiamy się w pozycji neutralnej (głowa luźno skierowana przed siebie), następnie rozciągamy tylną część głowy( szyję), co za tym idzie obniża nam się broda, a więc powinniśmy się skupić na tym żeby tą brodę wrócić z powrotem do pozycji poprzedniej, takiej jak była ustawiona w pozycji neutralnej.Kiedy to już rozciągnęliśmy szyję należy głowę lekko zwrócić w lewo patrząc w górę ( nigdy w dół). Błędem jest kiedy nasza głowa opada w którąkolwiek stronę na ucho, wtedy wyglądamy jakby nasza szyja była złamana w pół.

Wracając do tego jak trzymać ramę mięśniami pleców. Aby poczuć te mięśnie należy podnieś barki do góry, zrobić jedno okrążenie nimi w tył i w tym momencie zatrzymać naszą ramę. Wyraźnie powinniśmy poczuć że nasze ręce trzymane są teraz przez mięśnie usytuowane za barkami. Należy też pamiętać że klatka piersiowa nie powinna być  zapadnięta ale wypięta do przodu. Trzymanie takiej ramy wydaje się dużo lżejsze i dłużej możemy tak wytrzymać w tańcu nie naruszając jej konstrukcji.

Na trzymanie bioder były 2 ćwiczenia wzmacniające te okolice.

Ćwiczenie nr 1 :

Stajemy w rozkroku (rys.1)następnie wspinamy się na palce(rys.2) i powoli opadamy( dalej stojąc na palcach(rys.3)) kolana zginamy na zewnątrz nam stopami (żeby było bezpiecznie). A gdy opadniemy do końca na pięty( rys.4) to wracamy do pozycji wyjściowej (rys.1) i  wspinamy się znowu do góry na palce i powtarzamy ćwiczenie jeszcze kilka razy.Wszystko to staramy się wykonać z biodrami wypchniętymi do przodu, nie możemy pozwolić aby nasza pupa poszła do tyłu i wypięła się:).

Ćwiczenie nr 2 :

Drugie ćwiczenia jest na odwrót. Najpierw przysiadamy w kolanach w rozkroku ( rys.2), teraz wspinamy się na palce w tej pozycji (rys.3) i powoli prostujemy nogi (rys.4), gdy jesteśmy na górze opadamy na pięty wracając do pozycji wyjściowej (rys.1) i znów przysiadamy powtarzając ćwiczenie klika razy. Oczywiście nie zapominamy tu o biodrach!! :) Podczas tych ćwiczeń ręce możemy trzymać luźno wzdłuż ciała lub w bok przy okazji ćwicząc trzymanie ramy.

cw

 

Pozdrawiam

Syla :)

wtorek, 07 lutego 2012

Zaczęliśmy kontynuować nasz układ w walcu, więc najpierw jest obrót w prawo, a następnie figura Hesitation Change,( na filmie w 1:50 min) gdzie wychylenie partnerki jest w prawo, podczas tej figury zostajemy na nodze lewej, tak jakby przetrzymujemy ( partner na nodze prawej). Następnie idziemy do tyłu nogą prawą do obrotu w lewo. Podczas tego kroku głowa skierowana cały czas jest w prawą stronę, dopiero jak dostawimy nogę możemy zwrócić głowę w lewą stronę. Wychylenie podczas tej figury jest nisko na nogach, obrót już wysoko na palcach.



W cha-chy skupiliśmy się na figurze Natural top,zanim przystąpimy do wykonania tej figury jest zwykły krok w bok cha-cha dokładnie naprzeciwko siebie, później zaczynamy obchodzić partnera ale nie idąc na niego, ale od lewej strony,cały czas ciałem jesteśmy skierowani do siebie, a nogi idą obchodząc partnera. Rama powinna być zamknięta w kształcie "beczki". Pod spodem filmik z wykonaniem tej figury, co prawda nie jest to para która wykonuje go idealnie technicznie, ale pokazuje o który krok mi chodzi.



 Po topie jest closed hip twist, partnerka daje lekko krok do tyłu na nogę prawą, idąc do przodu powinnyśmy wydłużyć krok( tzn. przesunąć trochę nogę po parkiecie od miejsa gdzie aktualnie trzymamy nogę lewą. Szybko wchodzimy na nogę lewą, robimy szybki zwrot o ok.270 stopni i wchodzimy zwykłym schasse cha-cha w kierunku partnera do pozycji fun.

 



Pozdrawiam gorąco w te zimne dni :)

czwartek, 02 lutego 2012

03.01.2012


Żeby zrobić dobry długi krok w walcu wiedeńskim, należy w pierwszym kroku dobrze zejść w dół i mocno wypchnąć się z nogi na której stoimy. Pamiętajmy że pierwszy krok do przodu jest bez obrotowy.


12.01.2012

Ostatnio ćwiczymy częściej tango niż walca. Dziś na zajęciach z Arkiem w walcu trenowaliśmy wybicie się z nogi z tyłu w kroku do przodu, wychylenie partnerek wspominał też że krok na 2 i 3 nie może być na tym samym poziomie. Ważne jest też to że kiedy partnerka idzie do przodu naciska na partnera swoim „centrum”. W walcu 49% jest pracy partnera, 51% partnerki, a dlaczego tak? Bo partnerka oprócz pracowania ciałem ma też ładnie pachnieć :).
W tango ćwiczyliśmy bardziej rytm niż samą technikę .Aby zrobić efektowną promenadę należy wyjść nogą dopiero na 2, a podczas 1 delikatnie wytrącać już ciało z równowagi. Następnie jest szybki zwrot i od razu stoimy ciężarem na nodze prawej a nogę lewą dostawiamy wolno ( bo jest slow). Po tym jest Four step gdzie idziemy nogami w innym kierunku niż jest skierowane nasze ciało,szybki zwrot i znowu jest promenada z takim samym rozliczeniem jak opisane wyżej , ale nie kończymy jej tak jak poprzedniej tylko jest figura Open Reverse, Lady in Line (Closed Finish). Tutaj znajdziecie tą figurę i jeszcze jakieś podstawowe z tanga.



Podczas tańczenia tej figury powinno być wyraźne rozliczenie wolne slowy i szybkie quicki oraz kiedy obracamy się nasze biodra powinny być naprzeciwko siebie a nie obok, tzn żeby dobrze to wyszło partnerka powinna znajdować się przed partnerem.



Pozdrawiam wszystkich tanecznym krokiem :)

Sylwia

środa, 01 lutego 2012

16.12.2011

Dzisiaj zdążyliśmy przetańczyć wszystkie tańce. W końcu...:) Ale najbardziej skupiliśmy się na sambie i jivie. W sambie dzisiaj ćwiczyliśmy ręce w drugiej części układu. Kiedy jesteśmy już po Rolling of the Arm recę prostujemy i na zmianę zmieniamy położenie głowy przy walkach ( są 2 więc jest głowa w prawo i później w lewo). Następnie prawa ręka pd góry szybko przechodzi przed klatkę i robiąc voltasy i otwieramy ją jeszcze jeszcze bardziej zapraszającym gestem. Głowa podczas tego ruchu zostaję ciągle skierowana w prawą stronę, do momentu whisku kiedy szybko zwracamy ją w lewą stronę.

20.12.2011

W walcu angielskim w obrocie w prawo, aby wykonać poprawnie wychylenie, już w kroku na 2 nasz mostek powinien wyraźniej wyjść ku przodowi( wypiąć się) a wykończenie powinno być płynne. Po skończeniu obrotu wracamy do pozycji wyjściowej. Głowa cały czas skierowana w lewą stronę, nie możemy spuścić wzroku na podłogę. W walcu wiedeńskim działa to tak samo, tyle że znacznie szybciej. Dzisiaj pod koniec tańczyłam z Krzyśkiem( partner koleżanki) i trener powiedział że bardzo dobrze nam to wychodzi to ćwiczenie:) Cały trening był bardzo udany.

Pozdrawiam serdecznie,

i wracam do nauki bo za 2 godz mam trening,ponieważ ferie się zaczęły i trenujemy codziennie.Ale recenzja z ferie będzie z opóźnieniem, dopóki nie przepiszę starych notek.

I piękny walc wiedeński do posłuchania dla was :)



Syla:)

Liczniki